Obchodní podmínky
Všeobecné obchodní podmínky
VŠEOBECNÉ OBCHODNÍ PODMÍNKY
pro nákup na e-shopu https://www.hobbystav.cz/ ve vlastnictví fyzické osoby Jaroslav Lhotský.,
se sídlem Budišovská 256, 74901 Vítkov, IČO: 72997303,
zapsaná v živnostenském rejstříku u městského úřadu Vítkov pro prodej zboží prostřednictvím internetového obchodu umístěného na adrese https://www.hobbystav.cz/
- KONTAKTNÍ ÚDAJE
Jaroslav Lhotský
sídlo: Budišovská 256, 74901 Vítkov (dále jen „adresa sídla“), zapsaná v živnostenském rejstříku vedeném u městského úřadu Vítkov
IČO: 72997303,
DIČ: CZ7611175440,
Telefon: +420 723 300 097
E-mail: stefankyzek@gmail.com
(dále také prodávající)
2. ROZSAH PLATNOSTI A POUŽITELNOSTI VŠEOBECNÝCH OBCHODNÍCH PODMÍNEK
1. Tyto všeobecné obchodní podmínky (dále jen „VOP“) společnosti Jaroslav Lhotský, se sídlem Budišovská 256, 74901 Vítkov, zapsané v živnostenském rejstříku vedeném u městského úřadu Vítkov (dále jen „prodávající“ nebo „my“) upravují v souladu s § 1751 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník (dále jen „občanský zákoník“) vzájemná práva a povinnosti stran vzniklé v souvislosti nebo na základě kupní smlouvy (dále jen „kupní smlouva“) uzavírané mezi Jaroslavem Lhotským a spotřebiteli nebo podnikateli (dále jen „zákazník“ nebo „vy“) prostřednictvím internetového obchodu společnosti Jaroslav Lhotský na adrese https://www.hobbystav.cz/.
2. Internetový obchod je prodávající provozován na webové stránce umístěné na internetové adrese https://www.hobbystav.cz/ (dále jen „webová stránka“ nebo „internetový obchod“), a to prostřednictvím rozhraní webové stránky (dále jen „webové rozhraní obchodu“).
3. Za spotřebitele je považována každá fyzická osoba, která mimo rámec své podnikatelské činnosti nebo mimo rámec samostatného výkonu svého povolání uzavře s prodávajícím kupní smlouvu, nebo s ní jinak právně jedná (dále jen „spotřebitel“).
4. Za podnikatele je považována každá fyzická osoba nebo právnická osoba (např. obchodní společnost, družstvo, ústav), která vykonává samostatně na vlastní účet a odpovědnost na základě živnostenského oprávnění nebo jiným způsobem výdělečnou činnost s úmyslem věnovat se této činnosti soustavně za účelem dosažení zisku (dále jen „podnikatelská činnost“). Tato osoba v rámci své podnikatelské činnosti s prodávající uzavře kupní smlouvu nebo s prodávající jinak právně jedná (dále jen „podnikatel“). Řídíme se zásadou, že zákazník, který v objednávce uvede své IČO, DIČ, platí ustanovení těchto VOP vztahující se na podnikatele.
5. Odesláním objednávky nebo jiné poptávky (tlačítko „dokončit objednávku” nebo „nezávazně poptat“) kupující potvrzuje, že se seznámil s VOP, včetně sdělení vůči spotřebitelům, před uzavřením kupní smlouvy podle těchto VOP a výslovně s nimi souhlasí v jejich znění platném a účinném v okamžiku odeslání objednávky.
3. SDĚLENÍ ZÁKAZNÍKŮM PŘED UZAVŘENÍM KUPNÍ SMLOUVY
1. Prodávající je oprávněn k prodeji zboží na základě živnostenského oprávnění. Živnostenskou kontrolu provádí v rámci své působnosti příslušný živnostenský úřad. Dozor nad oblastí ochrany osobních údajů vykonává Úřad pro ochranu osobních údajů. Česká obchodní inspekce vykonává ve vymezeném rozsahu mimo jiné dozor nad dodržováním zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, ve znění pozdějších předpisů.
2. Všechny fotografie i videa na webové stránce prodávajícího mají pouze ilustrační charakter.
3. Prodávajícím nabízené zboží a služby na webové stránce internetového obchodu a popis jejich hlavních vlastností je k dispozici u příslušného zboží nebo služby. Ceny tohoto zboží a služeb jsou uváděny včetně DPH, včetně zákonem stanovených poplatků, vyjma ceny za dopravu. Prodávající si neúčtuje žádné dodatečné náklady na telekomunikační prostředky (např. pokud kupující bude volat na telefonní číslo prodávající, zaplatí pouze běžnou sazbu telefonického hovoru).
4. Konkrétní podmínky různých platebních metod a možností dopravy jsou podrobněji popsány na adrese https://www.hobbystav.cz/.
5. Odesláním objednávky stisknutím tlačítka „dokončit objednávku“ v internetovém obchodě prodávající a kupující vytvoří závaznou objednávku, která zavazuje zákazníka, společně s dodávkou zboží nebo služeb, k platbě. Kupující má možnost před odesláním objednávky svou objednávku zkontrolovat a opravit, nebo změnit, jak je podrobněji popsáno v článku 6 těchto VOP.
6. Práva zákazníka z vadného plnění, případně ze záruky a podmínky jejich uplatnění jsou popsány v článku 11 těchto VOP, anebo v reklamačním řádu prodávajícího, jenž naleznete na https://www.hobbystav.cz/
4. SDĚLENÍ SPOTŘEBITELŮM PŘED UZAVŘENÍM KUPNÍ SMLOUVY
1. Zákazník spotřebitel má právo na odstoupení od kupní smlouvy bez udání důvodů (pokud není uvedeno jinak) ve lhůtě 14 dnů, která začíná běžet:
a) u kupní smlouvy ode dne převzetí zboží, nebo
b) u kupní smlouvy s dodáním ve více kusech/částech, ode dne převzetí poslední dodávky zboží, nebo
c) u kupní smlouvy, jejímž předmětem jsou pravidelné opakované dodávky zboží, ode dne převzetí první dodávky zboží;
d) Formulář pro odstoupení od kupní smlouvy je k dispozici https://www.hobbystav.cz/
2. Spotřebitel není oprávněn odstoupit od následujících smluv:
a) o poskytování služeb, které prodávající úplně splnil
b) o dodávce zboží nebo služeb, jejichž cena závisí na výchylkách finančních trhů nezávislých na vůli prodávajícího, ke kterým může dojít během lhůty pro odstoupení od smlouvy,
c) o dodávce zboží, které bylo upraveno na přání spotřebitele nebo pro jeho osobu
d) o dodávce zboží podléhajícího rychlé zkáze, jakož i zboží, které bylo po dodání nevratně znehodnoceno (např. smícháním s jiným zbožím);
e) o opravě nebo údržbě, provedené na spotřebitelem určeném místě nebo na jeho přání; to však neplatí, pokud byly provedeny jiné než nutné opravy nebo dodány jiné než nutné náhradní díly – pokud jejich dodávka nebyla odsouhlasena zákazníkem;
f) o dodávce zboží v uzavřeném obalu, které spotřebitel z obalu vyňal a z hygienických důvodů jej není možné vrátit;
g) o dopravě, na konkrétní termín nebo během konkrétní doby.
3. Pokud spotřebitel odstoupí od kupní smlouvy, je povinen prodávající zaslat zpět toto zboží, nebo je vrátit v prodejně prodávajícího nejpozději do 14 dnů od okamžiku odstoupení od kupní smlouvy.
4. V případě odstoupení od kupní smlouvy týkajícího se zboží na paletách (tedy zboží, které s ohledem na svou povahu nemůže být vráceno obvyklou poštovní cestou) zajistí spotřebitel přepravu tohoto zboží sám a nese náklady za zpětné zaslání nebo vrácení zboží na paletách. Jedině v případě, že si spotřebitel zpětné zaslání před jeho provedením s prodávající odsouhlasí, nese prodávající náklady spojené s vrácením zboží na paletách, avšak jen v případě, kdy po vzájemném odsouhlasení objedná prodávající přepravu a nechá zboží na paletách u spotřebitele vyzvednout.
5. Zaslání zboží zpět probíhá odesláním zboží na adresu určenou pro vrácení zboží. Bylo-li zboží vydáno na některé z poboček prodávající, vrací zákazník zboží přednostně na stejné pobočce. V dalších případech zákazník zašle zboží zpět na adresu uvedenou v dodacím listu. Adresu pro vrácení zboží si může kupující upřesnit prostřednictvím e-mailu : stefan.kyzek@gmail.com
6. Spotřebitel je povinen zboží zaslat zpět nebo vrátit kompletní, tj. včetně veškerého dodaného příslušenství, veškeré dokumentace, čisté, nepoškozené a pokud možno včetně původního balení, ve stavu a v hodnotě, ve kterém je převzal. Spotřebitel v případě odstoupení od kupní smlouvy odpovídá za snížení hodnoty vráceného nebo zpět zaslaného zboží, ke kterému došlo v důsledku nakládání se zbožím jiným způsobem, než který je nutný k obeznámení se s povahou a vlastnostmi zboží. V případě, že bude prodávající vráceno poškozené či nekompletní zboží, započte prodávající nárok na náhradu takto způsobené škody vůči kupní ceně, kterou požaduje kupující vrátit. O těchto krocích bude prodávající informovat kupující na jím uvedenou elektronickou adresu (e-mailem) nebo telefonicky.
7. Dojde-li k odstoupení od smlouvy o poskytování služeb, kde již prodávající započal s plněním na výslovnou žádost spotřebitele, a to před uplynutím lhůty 14 dnů pro odstoupení od smlouvy, je spotřebitel povinen uhradit poměrnou část ceny za plnění poskytnutá do okamžiku odstoupení od smlouvy.
8. V případě odstoupení od kupní smlouvy ve lhůtě pro odstoupení je prodávající povinen spotřebiteli vrátit celou kupní cenu daného zboží včetně nákladů na dopravu zboží ve výši, která odpovídá nejlevnějšímu typu dopravy prodávajícím nabízené, a to stejnou platební metodou, jako při přijetí peněz, nejpozději do 14 dnů po doručení odstoupení od kupní smlouvy prodávajícímu. V případě, že kupující provedl platbu za zboží ve prospěch prodávající přímo na některé prodejně, bude kupní cena vrácena na účet kupujícího. Pokud spotřebitel zvolí jiný druh dopravy, než prodávajícím nabízený nejlevnější druh dopravy, má spotřebitel jako kupující v případě odstoupení od smlouvy nárok pouze na vrácení nákladů dodání zboží ve výši, která odpovídá prodávajícím nabízeného nejlevnějšího druhu dopravy.
9. Mimosoudní vyřizování stížností spotřebitelů zajišťuje Jaroslav Lhotský prostřednictvím e-mailu stefan.kyzek@gmail.com
10. K mimosoudnímu řešení spotřebitelských sporů z kupní smlouvy je příslušná Česká obchodní inspekce, se sídlem Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2, IČ: 000 20 869, internetová adresa: https://adr.coi.cz/cs. Platformu pro řešení sporů on-line nacházející se na internetové adrese http://ec.europa.eu/consumers/odr je možné využít při řešení sporů mezi prodávajícím a kupujícím z kupní smlouvy.- Evropské spotřebitelské centrum Česká republika, se sídlem Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2, internetová adresa: http://www.evropskyspotrebitel.cz je kontaktním místem podle Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 524/2013 ze dne 21. května 2013 o řešení spotřebitelských sporů on-line a o změně nařízení (ES) č. 2006/2004 a směrnice 2009/22/ES (nařízení o řešení spotřebitelských sporů on-line).
5. UŽIVATELSKÝ ÚČET A DALŠÍ PŘEDPOKLADY PRO PŘIJETÍ OBJEDNÁVKY
1. Na základě registrace zákazníka provedené na webové stránce může zákazník přistupovat do svého uživatelského rozhraní. Ze svého uživatelského rozhraní může zákazník provádět objednávání zboží (dále jen „uživatelský účet“). U fyzických osob si uživatelský účet mohou založit pouze osoby plnoleté bez omezení svéprávnosti. V případě právnických osob se nepovoluje založení účtu právnickým osobám u kterých bylo rozhodnuto o úpadku v rámci insolvenčního řízení. V případě, že to webové rozhraní obchodu umožňuje, může zákazník provádět objednávání zboží také jednorázově bez registrace přímo z webového rozhraní obchodu
2. Při registraci na webové stránce a při objednávání zboží je zákazník povinen uvádět správně a pravdivě všechny údaje. Údaje uvedené v uživatelském účtu je zákazník při jakékoliv jejich změně povinen aktualizovat. Údaje uvedené zákazníkem v uživatelském účtu a při objednávání zboží jsou prodávajícím považovány za správné a prodávající není povinen si je ověřovat, za jejich správnost ručí zákazník
3. Přístup k uživatelskému účtu je zabezpečen uživatelským jménem a heslem. Zákazník je povinen zachovávat mlčenlivost ohledně informací nezbytných k přístupu do jeho uživatelského účtu. Zákazník není oprávněn umožnit využívání uživatelského účtu třetím osobám. V případě, že dojde ke zneužití uživatelského účtu 3. osobou, avšak k tomu tato 3. osoba využije uživatelských přístupů zákazníka, má se za to, jako by takovou transakci provedl zákazník.
4. Prodávající může zrušit uživatelský účet, a to zejména v případě, kdy zákazník svůj uživatelský účet déle než 1 rok nevyužívá, či v případě, kdy zákazník poruší své povinnosti z kupní smlouvy ve znění těchto VOP.
5. Zákazník bere na vědomí, že uživatelský účet nemusí být dostupný nepřetržitě, a to zejména s ohledem na nutnou údržbu.
6. OBJEDNÁVKA A UZAVŘENÍ KUPNÍ SMLOUVY
1. Veškerá prezentace zboží umístěná ve webovém rozhraní obchodu je informativního charakteru a prodávající není povinen uzavřít kupní smlouvu ohledně tohoto zboží. Ustanovení § 1732 odst. 2 občanského zákoníku se nepoužije.
2. Ceny zboží zůstávají v platnosti po dobu, kdy jsou zobrazovány ve webovém rozhraní obchodu. Tímto ustanovením není omezena možnost prodávajícímu uzavřít kupní smlouvu za individuálně sjednaných podmínek.
3. Webové rozhraní obchodu obsahuje také informace o nákladech spojených s balením a dodáním zboží. Informace o nákladech spojených s balením a dodáním zboží uvedené ve webovém rozhraní obchodu platí pouze v případech, kdy je zboží doručováno v rámci území České republiky.
4. Pro objednání zboží vyplní zákazník objednávkový formulář ve webovém rozhraní obchodu (vkládá zboží „do košíku“, zvolí způsob úhrady kupní ceny zboží, zvolí požadovaný způsob doručení objednávaného zboží a získá informace o nákladech spojených s dodáním zboží). Jedná-li se o zboží, které je označeno jako „skladem“, pak se jedná o závaznou objednávku zboží zavazující k platbě (dále jen „objednávka“). Odesláním objednávky potvrzuje zákazník, že odsouhlasil tyto Všeobecné obchodní podmínky a četl Zásady zpracování osobních údajů spojené s nákupem prostřednictvím internetového obchodu prodávajícího.- Před zasláním objednávky je zákazníkovi umožněno zkontrolovat a měnit údaje, které do objednávky zákazník vložil, a to i s ohledem na možnost zákazníka zjišťovat a opravovat chyby vzniklé při zadávání dat do objednávky. Objednávka je odeslána kliknutím na tlačítko „dokončit objednávku“ a proces objednávky je tím ukončen. Údaje uvedené v objednávce jsou prodávajícím považovány za správné. Pokud bude při zpracování objednávky ze strany prodávajícího zjištěno, že byly použity zjevně nepravdivé nebo neúplné údaje, můžeme objednávku odmítnout, o čemž budete vyrozuměni e-mailem. Zákazník může být odpovědný za škodu, kterou uvedením záměrně nepravdivých nebo nesprávných údajů způsobí.
6. Prodávající je oprávněn v závislosti na charakteru objednávky (množství zboží, výše kupní ceny, předpokládané náklady na dopravu) požádat zákazníka o dodatečné potvrzení objednávky (například písemně či telefonicky).
7. Zákazník, který dokončí objednávku, od prodávajícího obdrží automatické potvrzení o doručení objednávky na adresu elektronické pošty zákazníka uvedenou v uživatelském účtu či v objednávce (dále jen „elektronická adresa zákazníka“). K uzavření kupní smlouvy dojde okamžikem stisknutí tlačítka „závazně objednat“, o čemž je zákazník obratem informován právě prostřednictvím potvrzení o přijetí objednávky.
8. V případě, že se jedná o typ zboží, které není běžně skladem a je označeno jako zboží „pouze na poptávku“ (dále také poptávka) pak takové zboží nelze zpravidla závazně objednat, ale pouze nezávazně poptat. V takovém případě je nezávazná poptávka vytvořena okamžikem stisknutí tlačítka „nezávazně poptat“ a nezavazuje spotřebitele k platbě a prodávající k dodání. Odesláním poptávky potvrzuje zákazník, že odsouhlasil tyto Všeobecné obchodní podmínky a četl Zásady zpracování osobních údajů.
9. U zboží na poptávku může být vyžadována přiměřená zálohová platba, o její výši je zákazník informován zpravidla v nabídce zboží, která reaguje na nezávaznou poptávku zákazníka.
10. Poptávka je v některých komplikovaných případech zpracovávána s prodlevou, avšak nejpozději do 3 pracovních dnů po provedení objednávky zboží zákazníkem. Pokud zákazník neobdrží v této lhůtě nabídku na poptávané zboží, není zákazník svojí poptávkou nadále vázán.
11. Prodávající následně prověří možnosti dodání poptávaného zboží a zákazníkovi budou podmínky a možnost/nemožnost dodání zboží potvrzeny na elektronickou adresu zákazníka s uvedením předpokládaného dodacího termínu, včetně sdělení výše případných dodatečných nákladů na dopravu, balení nebo povinnosti případné zálohové platby. Smluvní vztah ze zde specifikované poptávky a následné nabídky mezi prodávajícím a kupujícím vzniká až potvrzením objednávky ze strany zákazníka, případně okamžikem úhrady zálohy, je-li vyžadována.
12. Uzavřením objednávky se prodávající zavazuje k dodání předmětu objednávky kupujícímu, který se aktem potvrzení objednávky a následným obdržením zboží zavazuje zboží převzít a uhradit jeho kupní cenu, kdy nabude ke zboží vlastnické právo.
13. Zákazník obdrží kopii uzavřené kupní smlouvy na svoji elektronickou adresu.
14. Zákazník souhlasí s použitím komunikačních prostředků na dálku při uzavírání kupní smlouvy. Náklady vzniklé zákazníkovi při použití komunikačních prostředků na dálku v souvislosti s uzavřením kupní smlouvy (náklady na internetové připojení, náklady na telefonní hovory) si hradí zákazník sám, přičemž tyto náklady se neliší od běžných sazeb.
7. CENA ZBOŽÍ A ZPŮSOBY PLATBY
1. Všechny ceny zboží jsou uvedeny v českých korunách (Kč) a jsou uvedeny včetně DPH.
2. Cenu zboží a případné náklady spojené s dodáním zboží podle kupní smlouvy může zákazník uhradit prodávajícímu následujícími způsoby:
a) v hotovosti nebo kartou při převzetí na prodejnách prodávajícího;
b) bezhotovostně převodem na účet ,
c) on-line platbou (bude-li k dispozici);
d) na základě faktury dle v ní sjedané splatnosti – v konkrétních případech odsouhlasených prodávajícím.
3. Společně s kupní cenou je zákazník povinen zaplatit prodávajícímu také náklady spojené s balením a dodáním zboží ve smluvené výši. Není-li uvedeno výslovně jinak, rozumí se dále kupní cenou i náklady spojené s dodáním zboží.
4. Prodávající může po zákazníkovi požadovat zálohu či jinou obdobnou platbu, zejména v případech, kdy je u zboží uváděno, že je k dodání pouze v režimu nezávazné poptávky.
5. V případě platby v hotovosti nebo kartou na prodejně prodávajícího je kupní cena splatná při převzetí zboží.
6. V případě bezhotovostní platby je zákazník povinen uhrazovat kupní cenu zboží společně s uvedením variabilního symbolu platby. V případě bezhotovostní platby je závazek zákazníka uhradit kupní cenu splněn okamžikem připsání příslušné částky na účet prodávajícího
7. Případné slevy z ceny zboží poskytnuté prodávajícím zákazníkům nelze vzájemně kombinovat.
8. V případě zobrazení nereálné ceny v hodnotě 0 Kč (slovy nula korun českých) nebo zobrazení vysoce netržní ceny, kdy za netržní cenu je považována taková cena, která je pod nákupní cenou prodávajícího nebo je evidentně nereálná, si prodávající vyhrazuje právo tuto položku odstranit z objednávky. Zákazník bude o této skutečnosti informován.
9. prodávající a zákazník si tímto sjednávají, že faktury budou zaslány elektronicky na elektronickou adresu zákazníka.
10. Je-li u zboží uvedena dodací lhůta, má pouze informativní charakter a není pro prodávajícího závazná.
8. VÝHRADA VLASTNICTVÍ
1. Jednotlivé zboží je až do jeho úplného uhrazení vlastnictvím prodávajícího.
9. DODÁNÍ ZBOŽÍ, MÍSTO PLNĚNÍ A PŘÍPADNÉ ŠKODY ZPŮSOBENÉ PŘI PŘEPRAVĚ ZBOŽÍ
1. Zákazníkovi je zboží předáno v některé z poboček prodávajícího, popřípadě je zboží dodáno na zvolenou dodací adresu v České republice, pokud to povaha zboží umožňuje.
2. Při přepravě zboží zákazníkovi spotřebiteli je prodávajícím zboží předáno v okamžiku, kdy přepravce předá zboží zákazníkovi na místě předání (zpravidla první dveře/vrata/brána v místě dodání určené zákazníkem). Právě okamžikem převzetím zboží zákazníkem přechází na zákazníka nebezpečí škody na zboží. Pokud měl zákazník zboží od přepravce převzít, přechází nebezpečí nahodilého zničení a nahodilého zhoršení kvality zakoupeného zboží na zákazníka v okamžiku, kdy mu bylo umožněno se zbožím disponovat, ne však dříve než v udanou dobu doručení.
3. V případě, že zákazník požaduje způsob přepravy, který nenabízí prodávající, zajistí si takovou přepravu sám na svoje nebezpečí. V případě, že je z důvodů na straně zákazníka nutné zboží doručovat opakovaně nebo jiným způsobem, než bylo určeno v objednávce, je zákazník povinen uhradit náklady spojené s opakovaným doručováním zboží, resp. náklady spojené s jiným než sjednaným způsobem doručení.
4. Zákazník je povinen zboží při jeho převzetí zkontrolovat a přesvědčit se o jeho vlastnostech (zejména množství a jakost eventuálně návod k použití) V případě viditelného poškození zásilky dopravcem je zákazník povinen takovou zásilku nepřevzít od dopravce vůbec. Neneseme odpovědnost za škody způsobené dopravcem, v případě, že zboží bylo evidentně při dopravě poškozeno a zákazník je přesto převzal.
5. Práva zákazníků v případě uplatnění práva z vad se řídí podle reklamačního řádu, který naleznete na webové stránce našeho internetového obchodu a podle příslušných právních předpisů českého práva, zejména občanského zákoníku.
10. ODSTOUPENÍ OD KUPNÍ SMLOUVY
1. Právo zákazníka spotřebitele na odstoupení od kupní smlouvy se řídí podle ustanovení uvedených v článku 4 těchto VOP.
2. Zákazníci podnikatelé mají právo na odstoupení od kupní smlouvy, které jim umožňují příslušné právní předpisy.
3. Jsme oprávněni odstoupit od kupní smlouvy z důvodu vyprodání zásob zboží, nebo z důvodu nedostupnosti objednaného zboží. Dále můžeme od kupní smlouvy odstoupit zejména v případě, kdy zákazník neuhradil řádně a včas kupní cenu nebo odmítl převzít zboží.
4. Nárok na úhradu škody vzniklé na zboží jsme oprávněni jednostranně započíst proti nároku zákazníka na vrácení kupní ceny.
5. V případech, kdy má zákazník v souladu s § 1829 odst. 1 občanského zákoníku právo od kupní smlouvy odstoupit, jsme také oprávněni kdykoliv od kupní smlouvy odstoupit, a to až do doby převzetí zboží zákazníkem. V takovém případě vrátíme zákazníkovi kupní cenu bez zbytečného odkladu, a to bezhotovostně na účet určený zákazníkem.
6. Je-li společně se zbožím poskytnut zákazníkovi dárek, je darovací smlouva mezi námi a zákazníkem uzavřena s rozvazovací podmínkou, že dojde-li k odstoupení od kupní smlouvy zákazníkem, pozbývá darovací smlouva ohledně takového dárku účinnosti a zákazník je nám povinen spolu se zbožím vrátit i poskytnutý dárek.
11. PRÁVA Z VADNÉHO PLNĚNÍ
1. Práva a povinnosti smluvních stran ohledně práv z vadného plnění se řídí příslušnými obecně závaznými právními předpisy (zejména § 1914 až 1925, § 2099 až 2117 a § 2161 až 2174 občanského zákoníku).
2. Další práva a povinnosti stran související s naší odpovědností za vady zboží je upraveno v reklamačním řádu ,jenž je dostupný na webových stránkách našeho internetového obchodu.
12. VRÁCENÍ ZBOŽÍ ZÁKAZNÍKEM
1. Kromě odstoupení od smlouvy podle článku 10 těchto VOP nabízíme zákazníkům za níže uvedených podmínek právo na vrácení zboží během 14denní lhůty (dále jen „právo na vrácení zboží“), za těchto podmínek:
a) je zboží nepoužité a nepoškozené a
b) je vráceno úplné a v originálním balení s dodacím listem, a
c) u zboží není vyloučeno právo na odstoupení od smlouvy podle článku 4 těchto VOP.
2. Zákazník nemá právo na vrácení zboží v případě, že se jedná o zboží atypické (zákazník je o tomto poučen při převzetí zboží).- Vrácení zboží je možné pouze po předchozí dohodě s pobočkou prodávajícího, kde bylo zboží zakoupeno, resp. vyzvednuto. V případě zboží zakoupeného přes náš internetový obchod a doručeného do místa plnění určeného zákazníkem, nás prosím kontaktujete na e-mailu stefan.kyzek@gmail.com
4. Další práva zákazníka, jako například práva z vadného plnění nebo právo na odstoupení od smlouvy zůstávají nedotčena. V podrobnostech řeší náš Reklamační řád.
13. OCHRANA OSOBNÍCH ÚDAJŮ
1. Ochrana osobních údajů našich zákazníků je pro nás velmi důležitá. Pravidla pro nakládání s osobními údaji, pravidla pro zasílání obchodních sdělení, jakož i cookies jsou upravena v Zásadách zpracování osobních údajů a Nastavení souborů cookies.
2. Zasíláme zákazníkům obchodní sdělení s nabídkou souvisejícího zboží nebo služeb, a to na elektronickou adresu zákazníka (obchodní sdělení pro zákazníky). E-mailová adresa je osobním údajem a je zpracovávána v souladu s nařízením Evropského parlamentu a Rady 2016/679 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů a o zrušení směrnice 95/46/ES (obecné nařízení o ochraně osobních údajů) za účelem zasílání obchodních sdělení (neboli newsletteru) na základě našeho oprávněného zájmu propagovat naše obdobné výrobky a služby. Zákazník se může z odběru obchodních sdělení kdykoliv odhlásit.
3. Používáme tzv. cookies, které mohou být ukládány na koncovém zařízení (buď na základě souhlasu, nebo k ochraně oprávněných zájmů prodávajícího
14. ZÁVĚREČNÁ USTANOVENÍ, VČETNĚ ROZHODNÉHO PRÁVA A SOUDNÍ PŘÍSLUŠNOSTI
1. V případě neúmyslného rozporu ustanovení těchto VOP se zákonnými předpisy na ochranu spotřebitele mají přednost tato zákonná ustanovení a prodávající se zavazuje je takto dodržovat.
2. Pokud vztah založený kupní smlouvou obsahuje mezinárodní (zahraniční) prvek, pak si strany sjednávají, že vztah se řídí českým právem. Tímto nejsou dotčena práva spotřebitele vyplývající z obecně závazných právních předpisů. Smluvním jazykem je český jazyk.
3. Smluvní strany si sjednávají, že k řešení případných sporů z této smlouvy, kde je přítomen mezinárodní prvek, budou vždy místně příslušné soudy ČR, místně určené podle sídla prodávajícího. Tím nejsou dotčena práva spotřebitelů podle zvláštních právních předpisů.
4. Je-li některé ustanovení VOP neplatné nebo neúčinné, nebo se takovým stane, namísto neplatných ustanovení nastoupí ustanovení, jehož smysl se neplatnému ustanovení co nejvíce přibližuje. Neplatností nebo neúčinností jednoho ustanovení není dotknutá platnost ostatních ustanovení.
5. Kupní smlouva ve znění VOP je námi archivována v elektronické podobě a není přístupná třetím stranám.
6. Ustanovení VOP jsou nedílnou součástí kupní smlouvy. Ustanovení odchylná od VOP je možné sjednat v kupní smlouvě. Odchylná ujednání v kupní smlouvě mají přednost před ustanoveními VOP.
7. Přijetí těchto VOP je dobrovolné, ale je nezbytné k vytvoření účtu a/nebo objednávky a/nebo rezervace zákazníkem.
8. Tyto VOP jsou platné od 23.8. 2023.
9. V případě, že prostřednictvím internetového obchodu nakupuje zboží právnická osoba nebo podnikatel, kteří mají s prodávajícím uzavřené písemné všeobecné obchodní podmínky (VOP), platí pro obchodní vztah prodávající kupující přednostně ujednání takových VOP. Toto ujednání se nevztahuje na spotřebitele.